Wywiad z V-ce Prezesem Spółki e-Muzyka

.jpg

Artur Górski z serwisu newconnector.pl rozmawia z Janem Ejsmontem, V-ce Prezesem Spółki e-Muzyka, o działalności spółki, planach finansowych oraz współpracy z NFI Empik Media & Fashion:


Artur Górski: Spółka e-Muzyka jest notowana na rynku NewConnect prawie od samego jego początku, bo od grudnia 2007 r. Jakby Pan z perspektywy czasu ocenił decyzję o pozyskaniu kapitału poprzez alternatywny rynek?

Jan Ejsmont: Ocena tej decyzji z pewnością jest pozytywna. Pozyskaliśmy środki finansowe na rozwój technologii oraz bieżącą działalność operacyjną. Dynamiczny rozwój Spółki, jaki nastąpił po debiucie, spowodowany był również wzrostem wiarygodności Spółki. Dzięki obecności na New Connect z pewnością wzrosło zaufanie do naszej Spółki. W wyniku przestrzegania obowiązków informacyjnych staliśmy się bardziej transparentni. Łatwiej nam było rozpocząć współprace z dużymi partnerami biznesowymi.


A.G.: Czy posiadają Państwo w Polsce konkurencję, która dysponuje podobną bazą multimedialną i może tym samym oferować podobne usługi?

J.E.: Na chwilę obecną dysponujemy prawami do cyfrowej dystrybucji ponad 3,25 mln różnych utworów muzycznych. Nie ma na polskim rynku innego podmiotu, który dysponuje porównywalną bazą.


A.G.: Czy w najbliższym czasie należy się spodziewać nowych umów, które mogłyby znacząco zwiększyć skalę działalności Spółki?

J.E.: Jesienią na polskim rynku zostanie uruchomionych kilka nowych serwisów oferujących muzykę w postaci cyfrowej. W chwili obecnej prowadzimy intensywne rozmowy z wieloma podmiotami z rynku telekomunikacyjnego. W kilku przypadkach finalizujemy negocjacje umów. Spółka będzie o tym informowała uczestników rynku kapitałowego w postaci raportów bieżących.


A.G.: Raport za drugi kwartał należy uznać za bardzo dobry. EBITDA po pierwszym półroczu jest wyższa o 71% w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku, a spółka zapowiada utrzymanie dynamiki. Przez ile kwartałów możliwy jest jeszcze taki wzrost?

J.E.: Pod koniec 2009 r. rozpoczęliśmy optymalizację struktury kosztów Spółki. Pracowaliśmy intensywnie nad rozwojem dotychczasowych serwisów muzycznych obsługiwanych przez e-Muzyka oraz nad powstaniem kolejnych. Osiągnięte wyniki finansowe są tego efektem. W drugiej połowie 2011 r. spodziewamy się podobnej dynamiki.


A.G.: Udział utworów fulltrack w obrotach ogółem wynosi niecałe 65%. Z czego wynika wzrost tego segmentu?

J.E.: Konsumenci coraz częściej kupują pliki z pełnymi utworami muzycznymi. Widok młodych ludzi słuchających muzyki za pośrednictwem telefonów komórkowych jest coraz bardziej powszechny. To spora zasługa rozwoju takich serwisów jak muzodajnia.pl, do którego dostarczamy licencje do utworów oraz zajmujemy się kompleksową obsługą techniczną.


A.G.: Czy wynik EBITDA na poziomie 2,5 mln zł, a zysk netto na poziomie 1,5 mln zł w 2011 r. jest dla Pana realny?

J.E.: Ten wynik jest jak najbardziej realny. Oczywiście istnieje pewien zestaw ryzyk. Ale nawet przy scenariuszach negatywnych odchylenia mogą być minimalne.


A.G.: Od lutego tego roku głównym akcjonariuszem Spółki, z udziałami na poziomie ponad 65%, jest NFI Empik Media & Fashion. Czy Spółka współpracuje bezpośrednio na poziomie biznesowym z tym podmiotem?

J.E.: Strategicznym celem jest wykorzystanie kluczowych synergii z Grupą EMF. Uruchomienie wspólnego projektu cyfrowego i wykorzystanie potencjałów obu podmiotów jest tylko kwestią czasu.


A.G.: NFI EMF kupował akcje po cenie 1,65 zł za sztukę i wspominał, że będzie chciał skupić akcje od akcjonariuszy mniejszościowych. Obecnie kurs spółki oscyluje wokół poziomu 1,00 zł. Czy NFI EMF podtrzymuje decyzję?

J.E.: To pytanie powinno być skierowane bezpośrednio do NFI Empik Media & Fashion.


A.G.: NFI EMF wycenia opcję odkupu akcji od Prezesa Spółki w 2015 r. na prawie 3 mln zł, czyli po cenie 2,7 zł za sztukę. Czy wobec tego nie warto im skupować akcje z rynku?

J.E.: To pytanie również powinno być skierowane bezpośrednio do NFI Empik Media & Fashion.


A.G.: Jak Pan ocenia perspektywy dla Spółki i rynku, na którym działa na kolejne lata?

J.E.: Patrzymy w przyszłość z dużym optymizmem. Średnia światowa udziału rynku muzyki w postaci cyfrowej w całkowitym rynku muzycznym wynosi 29%. Tymczasem w przypadku rynku polskiego współczynnik oscyluje wokół 5%. W ciągu najbliższych lat te dysproporcje będą się zmniejszały,
a e-Muzyka będzie jednym z głównych beneficjentów tej tendencji.


A.G.: Czy przy dalszym dynamicznym wzroście i braku istotnych inwestycji, bowiem zakończono budowę bazy multimedialnej, rozważają Państwo wypłatę dywidendy? Jeśli tak, to jaka mogłaby zostać przyjęta polityka dywidendowa?

J.E.: Na razie Spółka nie rekomenduje wypłaty dywidendy. Trudno wykluczyć istotne nakłady inwestycyjne w przyszłości. Konieczność ciągłego up-grade’owania technologii stosowanych przez Spółkę jest na stałe wpisana w jej działalność, a przy tym ściśle skorelowana z dynamiczną sytuacją w segmencie rynku „nowe technologie”, w którym działa Spółka.


A.G.: Dziękuję za rozmowę.