
Z Michałem Kornackim, Prezesem Zarządu Spółki Internet Media Services, która zadebiutuje dzisiaj na rynku NewConnect rozmawia Artur Górski z serwisu newconnector.pl:
Artur Górski: Spółka Internet Media Services (IMS) zadebiutuje dzisiaj na rynku NewConnect. Jakie są Pana oczekiwania wobec alternatywnego rynku?
Michał Kornacki: Debiut na NC to kolejny krok w rozwoju IMS. Znalezienie się w gronie spółek notowanych to z jednej strony prestiż, ale również szereg obowiązków, które postrzegamy, jako elementy nieodzowne w profesjonalnym biznesie. Oczywiście liczymy na to, że IMS będzie jedną z perełek na NC z racji rozmiaru, stabilności biznesowej oraz kilkuletniej historii udokumentowanych sukcesów.
A.G.: W latach 2008-2010 przeprowadzili Państwo trzy podwyższenia kapitału zakładowego poprzez oferty prywatne. Ceny emisji akcji serii C, D i E były różne. Czy mógłby Pan omówić jak przebiegały te emisje?
M.K.: Lata 2008-10 to był trudny czas dla wielu przedsiębiorców. Emisje były ogromnym sukcesem IMS, gdyż udało nam się zdobyć zaufanie inwestorów oraz zebrać niezbędny do rozwoju kapitał.
Miło nam, że tacy inwestorzy jak Krzysztof Bajołek (założyciel marki odzieżowej HOUSE obecnie w grupie LPP S.A.), dostrzegli potencjał, IMS w tak trudnym czasie jak rok 2009.
A.G.: Na co przeznaczane były pozyskiwane środki finansowe?
M.K.: Środki przeznaczone zostały na rozwój organiczny (nie mylić z bieżącą konsumpcją). W dużej części finansowały projekty Digital Signage (DS) w galeriach handlowych oraz rozwój projektu Aroma.
A.G.: IMS zajmuje się świadczeniem wyspecjalizowanych usług z zakresu Marketingu Sensorycznego. Czy mógłby Pan szerzej scharakteryzować przedmiot działalności spółki?
M.K.: IMS to nowe media w miejscu sprzedaży. Dostarczamy obiektom handlowo-usługowym najnowsze rozwiązania marketingowe podnoszące efektywność prowadzonego biznesu.
Audiomarketing to profesjonalne indywidualnie dobrane do każdej marki programy muzyczne, Aroma to indywidualnie dobrane kompozycje zapachowe, Digital Signage to krótko mówiąc telewizja w obiektach handlowych.
Biznes Grupy w dużej części oparty jest na modelu abonamentowym, czyli każdy obiekt płaci, co miesiąc opłatę abonamentową za określone usługi.
A.G.: Który z obszarów prowadzonego biznesu generuje największe przychody, a który pozwala osiągać najwyższe marże?
M.K.: 12 lat temu zaczynaliśmy od muzyki. Aktualnie ogromną dynamikę mają nasze najmłodsze „dzieci” tj. Aroma i DS. Aktualnie główne grupy przychodów to abonamenty z wymienionych usług oraz sprzedaż reklam za pomocą naszych systemów audio oraz DS.
Podział przychodów w tych dwóch grupach to blisko 50/50. Sprzedaż reklam pozwala generować wyższe marże.
A.G.: Jakie są Pana przewidywania, co do dalszego rozwoju rynku Marketingu Sensorycznego w Polsce? Jak duży potencjał w nim drzemie?
M.K.: Potencjał polskiego rynku jest ogromny. Łatwo wyobrazić sobie, że muzyki słucha się praktycznie wszędzie i każdy chciałby, żeby była to świetnie dobrana muzyka. Podobnie jest z zapachem. Nasze szacunki mówią o blisko 80 tysiącach potencjalnych odbiorców tego typu usług na terenie Polski. Tak, więc, pomimo sporych już dokonań, jesteśmy na początku drogi.
A.G.: Strategia rozwoju spółki opiera się na wzroście organicznym oraz akwizycjach. Czy znaleźli już Państwo podmioty, które mogą stać się potencjalnymi obiektami przejęć?
M.K.: Tak. Prowadzimy takie rozmowy. Są one jednak na wczesnym etapie i w związku z tym nie możemy jeszcze podać żadnych szczegółów.
A.G.: Jakie działania chcą Państwo podjąć by spółka realizowała plany związane z założonym wzrostem organicznym?
M.K.: Po pierwsze stale zwiększamy nasz zespół sprzedaży i aktywnie współpracujemy z naszymi klientami w celu wdrażania kolejnych naszych wspólnych projektów. Po drugie nasze produkty poddawane są cały czas procesowi „product tunning” w celu zwiększania ich siły rynkowej. Po trzecie stale pracujemy nad nowymi produktami.
A.G.: Czy rozważa Pan dalszą ekspansję terytorialną? Jeśli tak, to, jakie kraje lub regiony mogą być dla Państwa atrakcyjne pod względem inwestycyjnym?
M.K.: Zdecydowanie tak. Nasze usługi mają zdecydowanie charakter globalny, tak jak muzyka czy zapach. Z tego punktu widzenia ekspansja terytorialna jest elementem naszej strategii.
A.G.: Internet Media Services tworzy Grupę Kapitałową. Czy mógłby Pan omówić jej budowę?
M.K.: Co do Grupy Kapitałowej powiem tylko, że składa się ona ze spółek, które mają określoną specjalizację dając całości pełną niemalże niezależność tak kreatywną jak i technologiczną.
Szczegółowe informacje o spółkach wchodzących w skład GK IMS są dostępne, na www.ims.fm
A.G.: Na rynku NewConnect notowane są spółki Call-2-Action oraz M4B, które działają w branży Digital Signage. Czy są one istotnymi konkurentami dla IMS?
M.K.: Wymienione spółki są znacznie mniejsze od IMS. Poza tym zajmują się jedynie częścią tego, czym zajmuje się IMS. W dziedzinie DS są jednak konkurentami IMS-u.
A.G.: Jaki był dla spółki miniony rok i czego należy się spodziewać w nadchodzącym?
M.K.: Nasze wyniki po 3 kwartałach 2011 były rekordowo dobre, historycznie najlepsze.
EBITDA wzrosła w porównaniu do analogicznego okresu 2010 roku o ponad 700%
Oczywiście nasz apetyt rośnie i chcielibyśmy w kolejnych latach dynamicznie rosnąć.
A.G.: Czy korzystają Państwo z dotacji z Unii Europejskiej?
M.K.: Tak, korzystamy z kilku dotacji. Dwie największe dotyczą innowacyjnych i rentownych projektów prowadzonych przez IMS S.A. i naszą spółkę zależną z Krakowa - Tech Cave Sp. z o.o. IMS S.A. intensywnie rozwija Digital Signage, natomiast Tech Cave wyposaża galerie handlowe w Polsce w interaktywne standy informacyjno – reklamowe. Z tytułu tych dwóch dotacji spodziewamy się pozyskać kwotę 2,6 mln zł.
A.G.: W Radzie Nadzorczej spółki IMS zasiadają znani ludzie, m.in. Wiesław Rozłucki, który w latach 1991-2006 był Prezesem Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie oraz Jarosław Dominiak, który jest obecnie Prezesem Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych. Czy obecność tych osób w organach spółki może zwiększać zaufanie do niej wśród inwestorów?
M.K.: Od samego początku istnienia spółki umówiliśmy się z kolegami, że budujemy profesjonalny biznes, który pewnego dnia będzie liderem w swojej dziedzinie. Nie da się osiągnąć takiego celu bez sztabu fachowców. Wymienione osoby to fachowcy najwyższej próby. Jest nam niezmiernie miło, że zechcieli podjąć rękawicę.
Czy ich obecność w RN może zwiększać zaufanie inwestorów do spółki? Myślę, że to pytanie należy zadać inwestorom.
A.G.: Na początku 2011 r. Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy podjęło uchwałę w sprawie przyjęcia Programu Motywacyjnego na lata 2011 – 2013 dla wybranych menedżerów i współpracowników spółek Grupy IMS. Jakie są założenia tego programu i czy za 2011 r. przyznane zostaną warranty subskrypcyjne?
M.K.: Jednym z zadań tego programu jest mocniejsze związanie kluczowych menedżerów i współpracowników ze spółką. Trudno byłoby zawrzeć w tym wywiadzie założenia tego programu, gdyż jest on dość rozbudowany. Szczegóły programu można znaleźć w sprawozdaniu rocznym Grupy IMS za 2010 rok oraz na www.ims.fm
A.G.: Czy nie boi się Pan, że brak przeprowadzenia oferty prywatnej bezpośrednio przez debiutem może wpłynąć na mniejszą płynność handlu akcjami spółki?
M.K.: Nie obawiam się tego. Nasza spółka posiada dość liczny akcjonariat – 38 osób i podmiotów prawnych, w tym dwa Fundusze Inwestycyjne Zamknięte – Opera oraz Forum X. Odnotowujemy tez spore zainteresowanie spółką na rynku. Tak wiec jestem przekonany, że powinno to zagwarantować płynność na satysfakcjonującym poziomie.
A.G.: Na rynku NewConnect notowanych jest obecnie ponad 350 spółek. Jakie perspektywy stoją Pana zdaniem przed alternatywnym rynkiem?
M.K.: Bardzo optymistycznie widzę przyszłość NC. Myślę, że w 2012 roku jeszcze silniej zarysuje się czołówka najlepszych i najbardziej atrakcyjnych spółek, do której będziemy chcieli należeć.
A.G.: W dzisiejszych czasach na znaczeniu zyskują relacje inwestorskie. IMS działa w branży marketingu, więc może mają Państwo jakiś innowacyjny pomysł na komunikację z inwestorami?
M.K.: A to już nasza słodka tajemnica.
A.G.: Dziękuję za rozmowę i życzę udanego debiutu.

Michał Kornacki – Prezes Zarządu Spółki Internet Media Services