Po prawie trzech miesiącach negocjacji, VARSAV Game Studios podpisało z Aquaclass Sistemas Ltda działającą pod marką FinalBoss umowę warunkową dot. współpracy w zakresie koprodukcji i wydania na PC i konsole nowej generacji gry The Path Of Calydra – trzecioosobowej gry przygodowej osadzonej w fantastycznym świecie Calysgore.
- Bardzo cieszę się z podpisania pierwszej umowy wydawniczej w historii VARSAV Game Studios. Wiążemy ogromne nadzieje z tą częścią naszej działalności, dlatego poświęciliśmy ogrom czasu na wyszukanie unikalnych projektów, które pasowałyby do naszego hasła przewodniego – „gry z innej perspektywy”. Powstającą już ponad cztery lata The Path Of Calydra to świetnie przemyślana gra z bardzo dużym światem, ogromnie innowacyjnymi mechanikami i bardzo ciekawą historią – widzimy w niej ogromny potencjał sprzedażowy. Grę tworzy 10-osobowy zespół dowodzony przez bardzo doświadczonego lidera – Marcio Vivas, obecnego w lokalnej branży gier od prawie 20 lat, co gwarantuje, że finalny produkt będzie dopracowany pod każdym względem - komentuje Łukasz Rosiński, Prezes VARSAV Game Studios.
Varsav Game Studios poinformowało, że oprócz wszelkich działań związanych z wydaniem gry (portowanie na konsole nowej generacji, kontrolę jakości, tłumaczenie oraz PR i marketing), część zespołu VARSAV Game Studios będzie także uczestniczyło w produkcji gry.
- Specyfiką umowy z Aquaclass Sistemas jest wątek koprodukcji gry w zakresie level designu, efektów specjalnych i ogólnej poprawy jakości graficznej gry przez część naszego zespołu produkcyjnego. W ostatnim czasie udało nam się pozyskać do zespołu kolejne, bardzo doświadczone osoby, które obecnie skupiają się na produkcji Giants Uprising, w momencie uzyskania zgody Ancine, Narodowej Agencji Audiowizualnej, która warunkuje podpisanie umowy końcowej, będą wspierać także produkcję The Path Of Calydre – dodaje Łukasz Rosiński.
Zgodnie z dzisiejszym komunikatem wydanie gry na PC jest planowane maksymalnie w 3Q21, a wersje na konsole nowej generacji powinny być gotowe maksymalnie w 2Q22. Początkowe nakłady, które VARSAV Game Studios poniesie na projekt to 114 tys. EUR, całość nakładów na wszystkie platformy zamknie się maksymalną, szacunkową kwotą 614 tys. EUR. W zamian z poniesione nakłady i działania VARSAV Game Studios będzie uzyskiwał między 50 a 70% z tytułu osiągniętych przez grę przychodów ze sprzedaży.
- Nasze pomysł na dział wydawniczy zakłada podejście win-win dla obu stron, bo tylko na takich zasadach da się budować długofalową relację opartą na wspólnym tworzeniu IP, ale nie tylko w segmencie gier. The Path Of Calydra jest w naszej opinii bardzo wdzięcznym materiałem na tworzenie prawdziwego ekosystemu – gier wideo, mobilnych, planowych, gadżetów, zabawek itp. Dlatego właśnie w umowie zapewniliśmy sobie pierwszeństwo do wydania kolejnej gry wideo z serii, ale także prawo do tworzenia z Auqaclass wszelkiego rodzaju gier, odzieży czy gadżetów wokół świata – dodaje Rosiński.
źródło: VARSAV Game Studios