AKARDO myśli o NewConnect

Akardo SA – e-commerce z rzemieślniczym obuwiem – wyrusza na podbój Europy oraz zapowiada uruchomienie nowej, międzynarodowej marki premium – Haka Shoes. Plany ekspansji zakładają również udostępnienie oferty Akardo w Czechach w III kwartale br., a w IV kwartale na Słowacji. W tym celu spółka na przełomie marca oraz kwietnia zamierza drugi raz pozyskać finansowanie w ramach crowdfundingu udziałowego w kampanii promowanej przez Crowdway. Akardo SA celuje w emisję o wartości 1,68 mln złotych, która jest kontynuacją drogi na NewConnect. Debiut najwcześniej w 2023 roku.

Spółka zaprojektowała 8 modeli klasycznych butów, szytych rzadko spotykaną w Polsce, metodą blake. Została przygotowana pełna identyfikacja wizualna marki i zakończone zostały wszystkie prace graficzne. Sklep internetowy jest zaprogramowany w 80%, a jego start planowany jest do końca kwietnia 2021 roku. Haka Shoes będzie prowadzić sprzedaż na terenie całej Unii Europejskiej, a docelowo globalnie.

Wzrost liczby zamówień odnotowujemy nieprzerwanie od 2013 roku. Co więcej, klienci chętnie do nas wracają – 22% z nich dokonało przynajmniej drugiego zakupu, a blisko 8% klientów skorzystało z oferty sklepu minimum 3 razy. Obecnie finalizujemy prace nad zupełnie nową marką obuwia premium, która dostępna w sprzedaży będzie w II kwartale 2021. Haka Shoes od razu będzie oferowana w krajach europejskich. To produkt od początku zaprojektowany z myślą o kliencie międzynarodowym. Docelowo e-sklep będzie działał globalnie. Ponadto po przejściu na nową platformę e-commerce w III kwartale br. buty pod marką Akardo będzie można kupić w Czechach, a pod koniec roku również na Słowacji – mówi Adam Kubarski, prezes Akardo SA.

Akardo SA – to platforma e-commerce, która nieprzerwanie od 2013 roku – sprzedaje obuwie wykonywane ręcznie przez lokalnych rzemieślników z okolic Wadowic. Oferuje 650 modeli butów odznaczających się wysokim stosunkiem jakości do ceny. Spółka obsłużyła w ostatnim roku 13 000 zamówienia na łączną kwotę ponad 4 400 000 zł, a od powstania marki Akardo współpracujący z nią szewcy wyprodukowali ręcznie 55 000 par butów.

Wiosną ubiegłego roku spółka przeprowadziła pierwszą kampanię crowdfundingową, która zakończyła się sukcesem w postaci zebrania 100% kapitału wynoszącego 999 999 zł. Ponad 500 Inwestorów objęło wówczas wszystkie z oferowanych 111 111 akcji.

Pierwsza emisja Akardo skończyła się sukcesem. Inwestorzy docenili zarówno ciekawy model oraz niszę biznesową spółki. Emitent udowodnił, że potrafi skutecznie działać na wymagającym rynku e-handlu. Rozszerzenie działalności na rynki zagraniczne oraz utworzenie nowej, międzynarodowej marki obuwia męskiego premium również udowadnia, że Akardo konsekwentnie realizuje strategię rozwoju – mówi Marcel Rowiński, dyrektor operacyjny w Crowdway.

Akardo SA pozyskało finansowanie z UE na projekt „Stworzenie innowacyjnego sklepu internetowego o zasięgu międzynarodowym wraz z nową marką wysokiej jakości męskiego obuwia produkowanego przez małe zakłady szewskie z okolicy Wadowic”. Jest on realizowany w ramach poddziałania 19.2 „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” z PROW na lata 2014–2020. Działanie polega na stworzeniu nowego sklepu internetowego z nową marką obuwia męskiego. Całość kosztów kwalifikowalnych to ponad 200 tys. zł. Dofinansowanie ze środków unijnych wynosi 70%.

źródło: Crowdway